اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • معرفی خیریه‌های حوزه آموزش در سرتاسر جهان( قسمت دوم)

معرفی خیریه‌های حوزه آموزش در سرتاسر جهان( قسمت دوم)

در مقاله قبلی به خیریه‌های فعال در حوزه آموزش و به ۸ نوع از این خیریه‌های پرداختیم. در این مقاله به ادامه آن می‌پردازیم:

۹- Build Africa

  Build Africa  در سال ۱۹۷۸ در پی جنگ ویتنام آغاز به کار کرد و به پناهندگان در تایلند در زمینه بهداشت و آموزش کمک کرد. سپس تمرکز خود را بر پروژه‌های پایدار در آن منطقه آغاز کرد. با تغییر نام در سال ۲۰۰۷ به Build Africa سرانجام هدف سازمان مشخص شد: همکاری با والدین و معلمان در سراسر کنیا و اوگاندا برای اطمینان از اینکه نسل‌های آینده فرصت‌های آموزشی و توسعه‌ای را که برای شکوفایی نیاز دارند، دریافت می‌کنند

10- Children International

 دهمین خیریه از خیریه‌های حوزه آموزش، موسسه کودکان بین‌المللی  است که در سال ۱۹۳۶ به‌عنوان یک برنامه سبد غذایی شروع شد، اما در طول زمان دامنه آن گسترش یافت. این موسسه در سال ۱۹۸۹، نام جدید خود را معرفی کرد تا بهتر منعکس کننده مأموریت خود باشد: حمایت از کودکان برای کمک به آنها برای رهایی از فقر و موفقیت در زندگی. در سال ۱۹۹۹،  تیم کودکان بین‌المللی متوجه شد که بسیاری از نوجوانان حمایت شده در محدوده سنی ۱۴ تا ۱۹ سال نیازهای عاطفی و جسمی دارند که برآورده نشده است، بنابراین آن ها برنامه گسترده‌تری برای جوانان را درباره آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره شغلی راه اندازی کردند.

11- Education International

آموزش‌بین‌المللی بین ائتلافی متشکل از ۳۰ میلیون متخصص در آموزش به نمایندگی از ۴۰۰ سازمان در ۱۷۰کشور و منطقه است. هدف آن‌ها ترویج آموزش با کیفیت، برابری در جامعه و منافع سایر کارکنان آموزش و پرورش است. به عنوان بخشی از کمپین خود، آن‌ها با نژادپرستی و بیگانه هراسی که مانع از دریافت آموزش با کیفیت کودکان می‌شود، مبارزه می‌کنند. آن‌ها انواع مختلف تبعیض، از جمله طرد بر اساس جنسیت، گرایش جنسی، وضعیت اجتماعی، اقتصادی، نژاد و منشاء قومی را به چالش می‌کشند. همچنین با سایر اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های جهانی ارتباط برقرار می‌کنند که اهدافشان جهت پیشبرد آموزش جهانی را عملی سازند.

12- Association for Childhood Education International

انجمن بین‌المللی آموزش کودکان (ACEI) یک جامعه جهانی از مربیان و مدافعان اصلاحات آموزشی است. ماموریت آن‌ها “ترویج و حمایت از آموزش، رشد و رفاه بهینه کودکان در جامعه جهانی است.” برای رسیدن به این هدف، آن‌ها میزبان اجلاس جهانی کودکی و موسسه دیپلماسی آموزش جهانی هستند. این اجلاس از متخصصان دعوت می‌کند تا در مورد مسائل پیش روی کودکان و وضعیت کودکی، از آموزش گرفته تا سلامت و رفاه، بحث کنند. از طریق موسسه، که به طور آزمایشی برای سال ۲۰۱۵ برنامه ریزی شده است، ACEI  دیپلمات‌ها و متخصصان آموزش را گرد هم می‌آورد تا راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که کودکان را از دریافت آموزش مناسب باز می‌دارد، بیابند.

13- The Global Partnership for Education

GPE  در نزدیک به ۶۰کشور در حال توسعه از طریق یک مشارکت چند جانبه که شامل دولت‌های کمک کننده، سازمان های بین‌المللی و معلمان است، کار می‌کند. آن‌ها امیدوارند “کوشش جهانی را برای ارائه آموزش خوب و با کیفیت به همه دختران و پسران، با اولویت دادن به فقیرترین و آسیب پذیرترین افراد، تقویت و هماهنگ کنند.” آن‌ها همراه با شرکای خود، استراتژی‌های آموزشی را توسعه می‌دهند، همکاری در آموزش را ترویج می‌کنند، راه‌حل‌هایی را برای چالش‌های پیش روی مربیان به اشتراک می‌گذارند، برنامه‌ها را تامین مالی می‌کنند و نتایج و داده‌ها را برای ارزیابی پیشرفت نظارت می‌کنند. این سازمان از زمان ایجاد در سال ۲۰۰۲، ادعا می‌کند که به تحصیل ۲۲ میلیون کودک کمک کرده‌اند، در سال ۲۰۱۰ نرخ باسوادی را در سراسر جهان به ۸۱ درصد و در سال ۲۰۱۱ مدارس ابتدایی را به ۷۵ درصد افزایش داده‌اند. از سال ۲۰۰۴، آنها ۳۰۰۰۰۰ معلم را آموزش داده‌اند. به ساخت و تجهیز ۵۳۰۰۰ کلاس درس مشغول شدند و توزیع ۵۰ میلیون کتاب درسی را بر عهده گرفته‌اند.

15- Plan International

پلان اینترنشنال که بیش از ۷۵سال پیش تأسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان‌های توسعه کودکان در جهان است. دنیای ایده‌آل پلان، دنیایی است که در آن «همه کودکان پتانسیل کامل خود را در جوامعی که به حقوق و کرامت مردم احترام می گذارند، درک کنند». آن‌ها امیدوارند با متحد کردن مردم در بین فرهنگ‌ها، به بهبودهای پایدار در کیفیت زندگی کودکان در کشورهای در حال توسعه دست یابند. آن‌ها به کودکان محروم، خانواده‌ها و جوامعشان کمک می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازند نیازهای اساسی خود را برآورده کنند و روابطی ایجاد کنند تا تفاهم بین مردم با فرهنگ‌های مختلف افزایش یابد. در تمام تلاش‌های آن‌ها، حقوق کودکان جهان در اولویت قرار دارد.

16- UNESCO

یونسکو در سال ۱۹۴۵ آغاز به کار کرد و “متعهد به دیدگاهی جامع و انسانی از آموزش با کیفیت در سرتاسر جهان، تحقق حق هر شخص برای آموزش و پرورش است و این باور است که آموزش نقش اساسی در انسانیت، و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی ایفا می‌کند. ماموریت آن‌ها کمک به ایجاد صلح، ریشه کنی فقر و توسعه پایدار است. یونسکو به دنبال دستیابی به این اهداف و ایجاد یک گفت‌و‌گوی بین فرهنگی از طریق آموزش جهانی هستند. اعضای آن‌ها شامل ۲۰۴ کشور است که ۹ کشور آن عضو وابسته هستند.

17- UNICEF

صندوق بین المللی اضطراری کودکان سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد، دنیایی را تصور می‌کند که در آن حقوق هر کودک به رسمیت شناخته می‌شود. اهداف آن‌ها عبارتند از کاهش نابرابری و تبعیض، تحقق اهداف آموزشی جهانی مانند اهداف ۲ هزاره که بر آموزش تمرکز دارد، دستیابی به برابری جنسیتی و برابری در آموزش، تضمین اینکه هر کودک فرصت یادگیری و ادامه تحصیل در طول و پس از بحران را دارد.

 

 

منبع

امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *