اشتراک گذاری
  • خانه
  • مقالات
  • معرفی خیریه‌های حوزه آموزش در سرتاسر جهان-( قسمت اول)

معرفی خیریه‌های حوزه آموزش در سرتاسر جهان-( قسمت اول)

امروزه شاهد روند افزایشی خیریه‌ها در سراسر دنیا هستیم. خیریه‌هایی که در حوزه‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند. ازجمله آموزش، غذا، بهداشت، تحصیل، خدمات اجتماعی و … که در این مقاله به خیریه‌های فعال در حوزه آموزش می‌پردازیم.

۱-Savethechildren

این خیریه یکی از خیریه‌های حوزه آموزش است که از کودکان حمایت می‌کند تا یاد بگیرند، رشد کنند و به چیزی که می‌خواهند تبدیل شوند. خیریه save the children   فعالیت‌های خود را به سه بخش اصلی تحصیلات، بهداشت _سلامت و تامین غذای کودکان معطوف کرده است. پایگاه این خیریه در انگلستان است اما به کودکان سرتاسر جهان کمک می‌کند و توانسته است تا سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲ میلیون کودک را تحت پوشش برنامه‌های آموزشی خود قرار دهد.

۲- Coach Bright 

این مجموعه مربیگری آموزشی شخصی را برای افراد ۱۰ تا ۳۰ ساله در مناطق محروم ارائه می‌دهد و با رهبری، انعطاف پذیری و برنامه‌های آموزشی حرفه‌ای خود، به پیشرفت دانش‌آموزان و متخصصان جوان کمک می‌کند. بزرگ‌ترین برنامه آموزشی آن‌ها، شامل معرفی کردن و ارتباط گیری دانش آموزان سال هفتم تا سیزدهم با یک دانشجو یا دانش آموز ارشد برای مربیگری شخصی است. این موسسه یکی از خیریه‌های حوزه آموزش است که موفقیت خود را در بالا بردن نمرات، بهبود اعتماد به نفس و تقویت استقلال دانش‌آموزان ثابت کرده است.

۳- Unbound 

Unbound  یک سازمان غیرانتفاعی بین‌المللی است که توسط کاتولیک‌ها تأسیس شده تا نیازهای قشر به حاشیه‌رفته و آسیب‌پذیر را در اولویت قرار دهد. این خیریه فعالیت خود را در زمینه بهبود وضعیت تحصیلی کودکان متمرکز کرده است.

۴- Debate Mate Schools

مدارسDebate Mate  با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان و مبارزه با آسیب‌های تحصیلی در جوامع فقیر بریتانیا تاسیس شده‌اند. برنامه اصلی آن‌ها شامل آموزش دانشجویان دانشگاه برای راه‌‌اندازی انجمن‌های علمی و گفتگوی در مدارس است. هر هفته ۶۰۰۰ دانش آموز در ۳۰۰ مدرسه در سراسر جهان در جلسات بعد از مدرسه Debate Mate  شرکت می‌کنند. این برنامه‌ها گفتار، گوش دادن، تفکر انتقادی و کار گروهی دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشد و همچنین اعتماد به نفس و توانایی رهبری آن‌ها را تقویت می‌کند.

۵ Action Tutoring 

Action Tutoring  تدریس خصوصی آکادمیک در سطح ابتدایی و متوسطه را برای دانش آموزان محروم فراهم می‌کند. با وجود معلمان داوطلب با کیفیت در سراسر این برنامه، موسسه خیریه متعهد است به دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای کمک کند تا از نظر تحصیلی به بهترین جایی که می‌توانند برسند، دفتر مرکزی آنها در لندن است اما در سراسر بریتانیا فعالیت می کنند.

۶- United World Schools  

مدارس جهانی متحد با جوامع محلی و حامیان خود برای دسترسی کودکان فقیرترین کشورهای جهان به آموزش همکاری می کند. آن‌ها از طریق چهار ابتکار کلیدی خود – ساختن مدارس، آموزش معلمان، ارائه آموزش و بهبود بهداشت – بیش از ۳۰۰۰۰ کودک را توسط ۷۵۰ معلم  از سال ۲۰۰۸ آموزش داده‌اند.

7-Ark’ schools

Ark’s Schools  یکی از خیریه‌های حوزه آموزش است که تلاش می‌کند شکاف موفقیت را بین کودکانی که از نظر اقتصادی محروم هستند و خانواده‌های ثروتمندتر را کاهش دهد. این موسسه خیریه با شبکه ای متشکل از ۳۸  مدرسه ابتدایی و متوسطه در سراسر بریتانیا و سرتاسر جهان، مجهز به معلمان آموزش دیده ، حمایت تحصیلی و فرصت‌هایی برای پیشرفت شخصی برای جوانان فراهم می‌کند. ورودی دانش‌آموزان تحصیل کرده در مدرس ارک به دانشگاه دوبرابر میانگین کشوری است. ارک که یک موسسه خیریه بزرگ است، برنامه‌های بین‌المللی غیرآموزشی را نیز با تمرکز بر سلامت در جنوب صحرای آفریقا و حمایت از کودکان در اروپای شرقی اجرا می‌کند.

Their world _8

Their world یک موسسه خیریه جهانی از یکی از خیریه‌های حوزه آموزش است که برای کودکان است که متعهد به پایان دادن به بحران آموزشی جهانی و پرورش استعداد نسل جوان  است. اکنون ۳۰۰۰۰۰ کودک پناهنده در مدارس دو شیفتی این موسسه مشغول تحصیل هستند. ۳۰۰۰۰ پناهنده در یونان به لطف این موسسه به مدرسه بازگشتند.

 

منبع

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *