اشتراک گذاری

در مواجهه با کودکان کار چه رفتاری بکنیم؟ ( ترحم ، بی اعتنایی و …)

۵ رفتاری که نباید با کودکان کار انجام بدیم :

فراموش نکنید که بچه های کار کودک هستند و هر رفتار ما در آینده آنها تاثیرگذار است.ترحم کردن یک شاه کلید دارد خیلی از ما نمی‌دانیم کدام رفتار ما همراه با حس ترحم است.شاه کلید، آنجاست که ما به بچه ها نشان میدهیم که آنها باعث جلب توجه ما شده اند.آنجایی که به این موضوع پی ببرند دقیقا متوجه حس ترحم ما خواهند شد و همانطور که بیان شد، این موضوع می‌تواند برای آینده ی آنها بسیار مخرب باشد.

ما باید خیلی مواظب باشیم بچه ها را سوال پیچ نکنیم. چون خیلی از ماها پشت چراغ قرمز چهارراه ها آنها میپرسیم خانه‌تان کجاست؟مدرسه رفته‌ای یا نه؟چقدر درامد داری؟…همه این موارد می‌تواند به آن بچه لطمه بزند و مطمئن باشیم جواب هایی که از سوالات میگیریم معمولا درست و قابل استناد نیست.

در برخورد با بچه های باید خیلی مراقب رفتارمان باشیم که پرخاش نکنیم.احتمالا به این موضوع فکر می‌کنید که ما ابتدا به ساکن با بچه ها پرخاش نمی‌کنیم. در هنگام اصرار و سماجت بچه ها برای خرید کردن از آنها ممکنه خیلی از ما رگه هایی از پرخاش در رفتارمون گنجانده شود که میتواند بسیار مخرب باشد.

بی توجهی کردن آن حالتی است که بچه ها به کنار شیشه می‌آیند و ما نمیدانیم باید باایشان چه رفتاری انجام دهیم و روبه رو را نگاه می‌کنیم و نشنیده می‌گیریم و یا شیشه ماشین را بالا میکشیم و این بی توجهی میتواند بسیار به آنها لطمه بزند.

پنجمین و آخرین رفتاری که باید مواظب باشیم در مواجهه با بچه ها انجام ندهیم غیر عادی پنداشتن آنهاست اینکه بهشان بگوییم; تو این سرما چطوری داری کار می‌کنی؟ اصلا برای چه تو باید کار کنی؟…وقتی به آنها احساس غیر عادی بودن را در گفت و گو منتقل می‌کنیم بچه ها متوجه شرایط غیر عادی خود نسبت به بچه های دیگر می‌شوند و همین موضوع می تواند خیلی به آنها لطمه بزند. 

بسیار خب پس باید چه رفتاری انجام دهیم؟

۱-دوستانه با آنها برخورد کنیم.

۲-محبت آمیز با آنها رفتار کنیم.

۳-به آنها حس ارزشمندی بدهیم.

اینکه این بچه ها خودشان آینده راخیلی شفاف و سالم نمی‌بینند نکته ای بسیار منفی است و احساس ارزشمندی که ما به این بچه ها میدهیم در مورد تغییر نگاه به آینده بسیار مهم است.جمله هایی مثل (( آفرین تو یک مرد کوچکی که برای مشکلات زندگی و معیشتیت در شرایط سخت کار میکنی و اینکه مثلا ما به تو افتخار میکنیم.))

این احساس ارزشمندی، ‌همراه با رفتار دوستانه و محبت آمیز که به بچه ها می‌دهیم بی نهایت برایشان مثبت است. 

فراموش نکنیم ما نمیخواهیم کار کردن بچه ها را تایید کنیم و البته ناراحتیم که بچه ها در این سختی دارن کار میکنند.

ولی این ناراحتی را وقتی به آنها منتقل کنیم ; به آنها خیلی لطمه میزنیم، فراموش نکنیم که ما باید به این بچه ها احساس ارزشمندی بدهیم و دست در دست هم دهیم تا بچه ها را از این شرایط سخت جدا کنیم. 

3.7/5 - (4 امتیاز)

2 پاسخ

  1. متاسفانه روز به روز داره تعداد امثال این یچه ها زیاد تر میشه
    وقتی یهو چند نفر دور آدم رو میگیرن و واقعا نمی دونی باید چطور برخورد کنی و بدتر از اون نمی تونی کمکی کنی به شدت عذاب آوره.
    لطفا در این موارد راهنمایی کنید چه طور رفتار کنیم؟
    وقتی تو یه خیابون حداقل ۵تا رو میبینی که با فاصله از هم وایسادن و به لباست آویزون میشن که برای ما نون بخر.‌‌….

    1. با سلام و درود
      تشکر از توجهتون
      لطفا ما رو دنبال کنین در تلاشیم که بهترین نوع رفتار با بچه ها رو با کمک یاران صبح رویش خدمتتون بگیم
      این کلیپ می‌تونه بهتون کمک کنه
      https://sobherouyesh.com/elementor-12404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *