اشتراک گذاری
  • خانه
  • رویداد ها
  • فعالیت مدارس صبح رویش با شروع مهر ۱۴۰۰ چگونه دنبال می‌شود؟

فعالیت مدارس صبح رویش با شروع مهر ۱۴۰۰ چگونه دنبال می‌شود؟

معاون آموزشی مدرسه صبح رویش گفت: مدارس صبح رویش به صورت نیمه حضوری در شرایط کرونایی موجود، فعال هستند.
به گزارش روابط عمومی صبح رویش اعظم ابوالقاسمی اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ دانش‌آموزان در قالب گروه‌های چند نفره با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌های درس حضور یافتند.
وی در خصوص الزام حضور دانش‌آموزان افزود: مدرسه کودکان‌کار و در معرض آسیب صبح رویش با کودکانی سر‌و‌کار دارد که نیازمند آموزش‌های فراتر از کتب درسی هستند. تحصیل کودکان‌کار به صورت حضوری با توجه به عدم دسترسی بسیاری از آنان به فضای مجازی امری مهم است.
ابوالقاسمی ادامه داد: این کودکان به واسطه شیوع بیماری کرونا، شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خانواده‌، جنگ و ناآرامی‌های کشور افغانستان و … استرس شدیدی را تجربه می‌کنند و تاب‌آوری آنان نسبت به قبل کاهش یافته است. به همین علت حضور دانش‌آموزان و ارتباط آنان به روانشناسان مدرسه ضرورت بیشتری پیدا کرده است.
به گفته وی صبح رویش سعی دارد تا مدرسه را به فضای امن برای کودکی کردن کودکان‌کار، بررسی‌های روحی و روانی و کاهش اضطراب کودکان‌کار، تغذیه مناسب، دسترسی به مواد بهداشتی و آموزش بهینه برای آینده تبدیل کند و این جز با حضور دانش آموزان میسر نمی‌شود.
لازم به ذکر است قطع ارتباط حضوری کودکان‌کار با مدرسه مساوی است با افزایش ساعت کاری در محل‌کار و نیز دسترسی کم‌تر به مواد بهداشتی و… که آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

اول مهر کودکان کار
امتیاز شما به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *